dinsdag 13 oktober 2015

Herfst bloemschikken



Donderdag was het de eerste bloemschikles na de zomer. Ik keek er echt naar uit, want de herfst is altijd een dankbaar thema. Al die mooie kleuren, en je kan heel veel gerief zo in je tuin gaan plukken.


Enkel de rozen en de germinis komen uit de winkel. Het mos kreeg ik van mijn maatje. En de mooie rozebottels, die knipte ik hier om de hoek af van de struiken op de parking. Al de rest komt uit mijn tuin. 

De hypericum stond niet meer op zijn mooist, maar was best nog bruikbaar. En de donkere kleur was mooi bij de gele rozen. 




Het stuk is opgebouwd vanuit een stro- of isimokrans die we moesten bekleden met mos. 



We zijn nu al meer dan 10 jaar bezig met ongeveer hetzelfde groepje. Ondertussen hebben we ver alle technieken een beetje onder de knie en werken we vlot door. Na anderhalf uur dus al weer thuis met dit mooie herfststuk.


En dit keer kregen we huiswerk mee. Volgend stuk is al voor kerst. En we moeten tegen dan een isimoboog bekleden met witte abeel bladeren. Dat is iets waar heel wat tijd inkruipt. Maar heel mooi en decorafief. 

Ik maakte daar vroeger al ditdit en dit mee.

Mijn volgend berichtje zal weer gaan over de school waar ik momenteel les volg. Momenteel zijn we bezig met collagetechnieken, maar ik moet jullie eerst nog mijn mooie sumi na gashi werkjes laten zien. Hou mijn blog dus in de gaten ;-)

7 opmerkingen:

  1. Prachtig herfststuk. Heerlijk van genieten als het buiten te koud is.Mooie kleuren echt herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je toch weer een prachtig bloemstuk gemaakt. En die herfstkleuren zijn ook zo erg mooi en warm.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat mooi. Toevallig maakte ik vorige week ook een herfststuk met oranje. Ik moet nog beginnen met bloemschiklessen: 28 oktober de eerste.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig herfststukje ...en ben benieuwd na je nieuwe
    berichtje ......groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende krans. Daar kun je echt wel trots op zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad is de herfst prima om bloemstukken te maken. Je kerststukken uit het verleden zijn ook geweldig . Succes voor dit jaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine